Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlmy, Millie; und weitere
InstitutionERIC Clearinghouse on Elementary and Early Childhood Education, Urbana, IL.
TitelRecent Research on Play: The Perspective of the Teacher.
Quelle(1982), (43 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterChild Development; Dramatic Play; Early Childhood Education; Guidelines; Individual Differences; Kindergarten Children; Literature Reviews; Preschool Children; Preschool Curriculum; Pretend Play; Teacher Role; Theories
AbstractThis paper provides an extensive discussion of children's play, including examination of theoretical, developmental, measurement, and classroom or playgroup perspectives for teachers of children between the ages of 2 and 6 years. The first section offers a brief overview of theories of play and describes several distinguishing features of play, such as intrinsic motivation and attention to means rather than ends. The development of play behavior is discussed in the second section. Specific attention is given to sensorimotor play and, more extensively, to aspects of symbolic play such as self/other relationships, object substitution, and dramatic and constructive play. The third section discusses factors contributing to individual differences in play behavior: handicaps, gender, and childrearing influences. Suggestions as to how teachers can facilitate children's play are given in the fourth section; in addition, the problem of justifying the inclusion of play in the preschool curriculum is discussed. (RH)
AnmerkungenAblex Publishing Corporation, 355 Chestnut Street, Norwood, NJ 07648 (Contact publisher for price).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: